top of page
Logo konkursu
Plansza konkursowa

Koncepcja naszego konkursu tworzyła się i dalej ewoluuje na bazie doświadczeń naszej pracy.

Jego ideą nie jest sam konkurs, ale całe spektrum działań i efektów z nim związanych.

Statuetka konkursowa

CELE KONKURSU

Korzyści dla ucznia:

  • Nauka definiowania i realizacji celów artystycznych.

  • Zdobywanie doświadczenia pracy z kamerą i nad własnym wizerunkiem.

  • Analiza własnych błędów poprzez analizę nagrań.

  • Kształtowanie dyscypliny niezbędnej do osiągnięcia sukcesu.

  • Możliwość zaprezentowania swoich pierwszych prac przed rodziną, znajomymi oraz szerszą publicznością (nasze media społecznościowe osiągają wielotysięczne zasięgi).

  • Porównanie swojego poziomu umiejętności z innymi uczniami SPM.

  • Motywacja do nauki poprzez zdrową rywalizację.

  • Umiejętność radzenia sobie z krytyką od obserwatorów.

  • Pozyskiwanie publiczności w mediach społecznościowych.

  • Nauka pokonywania tremy podczas występów publicznych w kolejnych etapach konkursu.

  • "Permanentne" uczestnictwo w castingach teatralnych – przedstawianie swoich umiejętności w konkursie, obserwowanym przez profesjonalistów na każdym etapie.

  • Dla laureatów półfinału – możliwość bezpłatnego uczestnictwa w 2-tygodniowych, wakacyjnych warsztatach pod okiem profesjonalnych instruktorów i artystów Teatru Studio Buffo, z możliwością występu w finale przed prawdziwą publicznością podczas regularnego przedstawienia.

  • Dla wybranych – zaproszenia do prób do ról w teatrze.

Korzyści dla organizacji:

  • Stawianie i realizacja celów uczniom i pedagogom.

  • Ocena pracy placówek SPM na podstawie poziomu przygotowania uczestników konkursu.

  • Bieżące korygowanie pracy pedagogów oraz ocena potrzeb szkoleniowych.

  • Obowiązkowy udział pedagogów w punktacji konkursowej – porównanie postępów i umiejętności uczniów z innych placówek.

  • Ciągłe podnoszenie poziomu nauczania dzięki mechanizmom wewnętrznej konkurencji.

  • Ocena postępów uczniów na podstawie przesyłanych nagrań, szczególnie pod kątem castingów teatralnych.

  • Dostęp do bazy talentów – zbiór materiałów nadsyłanych przez uczestników konkursu, ułatwiający selekcję i przyszłą współpracę.

  • Dzięki selekcji konkursowej, możliwość pracy z najbardziej uzdolnionymi uczniami podczas nagrodowych warsztatów oraz obserwacja ich postępów i zaangażowania, z myślą o potencjalnej pracy w teatrze.

Kilka podstawowych założeń dotyczących zasad uczestnictwa w konkursie:

 

(Szczegółowe zasady zawarte są w Regulaminie Konkursowym, który jest ogłaszany i udostępniany corocznie od dnia oficjalnego rozpoczęcia konkursu).

  • Warunki uczestnictwa: Do konkursu mogą przystąpić uczniowie, którzy uczestniczą w zajęciach przez co najmniej 3 miesiące. Jest to wymagane zarówno ze względów przygotowania merytorycznego, jak i biznesowych*.

  • Wiek uczestników: Do konkursu zapraszamy uczniów w każdym wieku. Naturalnym jest, że Ci młodsi mają szansę na konkretne nagrody, czy początek kariery, ale dla tych nieco również starszych szukamy nagród, które jesteśmy w stanie zorganizować w zależności od ich umiejętności czy stylistyki śpiewania. Zawsze jednak chcemy, aby była to dla nich (tych starszych) niezapomniana przygoda.

  • Ćwierćfinał: Pierwszym oficjalnym etapem jest ćwierćfinał, do którego kwalifikacje odbywają się w lokalnych placówkach. Decyzję o zakwalifikowaniu podejmują pedagodzy lub organizowane są lokalne kwalifikacje. Każda placówka ma określony limit uczniów zgodnie z umową.

  • Ocena nagrań w ćwierćfinale: Na etapie ćwierćfinałowym nagrania uczestników oceniane są przez jury, składające się ze wszystkich pedagogów SPM. Zaznaczamy, że nagrania muszą być wykonane bez ingerencji elektronicznej (np. poprawiania intonacji, dynamiki). "Prawda i naturalność" są kluczowe, co jest również istotną cechą filozofii pracy Teatru Studio Buffo.

  • Jakość nagrania: Jakość nagrania nie wpływa na ocenę, może być traktowana jedynie jako "dodatkowa atrakcja" dla uczestnika i jego internetowej publiczności. Cenimy skromność i pokorę do pracy, nie wysokość inwestycji w produkcję nagrania.

  • Głosowanie internautów: W każdej edycji organizujemy głosowanie internautów, które polega na udostępnianiu nagrania uczestnika. Celem jest nauka zdobywania publiczności, a także promocja SPM. "Kupowanie" udostępnień jest niedopuszczalne i krzywdzące uczestnika, ponieważ może wprowadzać w błąd i uczyć, że za pieniądze można osiągnąć wszystko. Ważne jest to, by uczestnik stanął przed jury finałowym dobrze przygotowany i przedstawił swoją uczciwą pracę. Dla nieprzygotowanego uczestnika występ półfinałowy może skończyć się nieprzyjemną porażką.

  • Cel konkursu: Konkurs traktujemy jako dodatek do procesu edukacyjnego, a jego głównym celem jest zabawa i rozwój, jednak wg naszej wiedzy wartość nagród w konkursie MDC, przede wszystkim koszt pobytu na wakacyjnych warsztatach, jest jedną z najwyższych w Polsce.

  • Finał: Kulminacją konkursu jest występ finałowy, który odbywa się podczas bisów przedstawienia teatralnego. Poza ogłoszeniem wyników i wręczeniem statuetki, uczestnicy występują przed „prawdziwą” publicznością – widzami, którzy kupili bilety. To najlepsza widownia „najlepszego teatru muzycznego w stolicy”, bo składa się z ludzi kochających tę samą sztukę, co nasi uczniowie. Całość zyskuje dodatkowy wymiar dzięki temu, że publiczność jest już „rozgrzana” spektaklem prowadzonym przez Janusza Józefowicza, który zaprasza uczestników na scenę właśnie w momencie największej kulminacji.

Mamy nadzieję, że informacje zawarte tutaj oraz w całym portalu wyjaśniają nasze intencje i sposób działania.

 

 *Na dzień pisania powyższej informacji, cała nasza działalność finansowana jest wyłącznie z czesnego opłacanego przez uczniów.

bottom of page